کد خبر : 208842
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 18:13

استرالیا پیش نویس قانونی را برای تنظیم ارائه دهندگان پرداخت دیجیتال رونمایی می کند

استرالیا پیش نویس قانونی را برای تنظیم ارائه دهندگان پرداخت دیجیتال رونمایی می کند

به گزارش استاندارد نیوز و به نقل از رویترز سیدنی، ۱۱ اکتبر (رویترز) – دولت استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد قوانینی را معرفی کند که به بانک مرکزی اجازه می دهد تا ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال از جمله Apple Pay (AAPL.O) و Google Pay (GOOGL.O) Alphabet را تنظیم کند. Apple Pay،

Photo illustration of Apple Pay and Google Pay logos

به گزارش استاندارد نیوز و به نقل از رویترز سیدنی، ۱۱ اکتبر (رویترز) – دولت استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد قوانینی را معرفی کند که به بانک مرکزی اجازه می دهد تا ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال از جمله Apple Pay (AAPL.O) و Google Pay (GOOGL.O) Alphabet را تنظیم کند.

Apple Pay، Google Pay و WeChat Pay چین که در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده‌اند، در حال حاضر به عنوان سیستم‌های پرداخت تعیین نشده‌اند و آنها را خارج از سیستم نظارتی مالی استرالیا قرار می‌دهند.

قوانین پیشنهادی بانک مرکزی استرالیا (RBA) را قادر می‌سازد تا پرداخت‌های کیف پول دیجیتال را همانند شبکه‌های کارت اعتباری و سایر تراکنش‌ها نظارت کند. همچنین به خزانه‌دار این اختیار را می‌دهد تا به تنظیم‌کننده‌ها دستور دهد تا بررسی کنند که آیا پلتفرم‌های پرداخت برای کشور خطراتی دارند یا خیر.

جیم چالمرز، خزانه‌دار، در بیانیه‌ای گفت: «دولت در حال رسیدگی به خطرات ناشی از سرویس‌های پرداخت دیجیتال جدید، که در حال حاضر غیرقانونی هستند، برای محافظت از مصرف‌کنندگان، ترویج رقابت و تحریک نوآوری است».

اسناد خزانه داری نشان داد که پیش نویس قانون تعاریف «سیستم پرداخت» و «شرکت کننده» را در قوانین موجود استرالیا گسترش می دهد.

زیرساخت های پرداخت و چارچوب نظارتی با انتقال در امور مالی، به ویژه در اقتصاد دیجیتال و پرداخت استرالیا، همگام نبوده است.

در گزارش ژوئن، انجمن بانکداری استرالیا اعلام کرد که در سال‌های اخیر شاهد «تغییر خارق‌العاده» در اولویت‌های پرداخت بوده است، به طوری که تعداد تراکنش‌های کیف پول موبایلی در این کشور از ۲۹.۲ میلیون تراکنش در سال ۲۰۱۸ به ۲.۴ میلیارد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

گوگل و اپل با اقدام دولت برای تعیین آنها به عنوان ارائه دهندگان پرداخت مخالفت کرده اند و می گویند مشتریان فقط از تلفن های خود برای استفاده از کارت های صادر شده توسط بانک ها برای پرداخت استفاده می کنند.

اپل از اظهار نظر در مورد پیش نویس قانون خودداری کرد و در عوض به ارسالی که در ماه ژوئیه به خزانه داری ارائه کرد، اشاره کرد، زمانی که اعلام کرد هرگونه اصلاحی «باید متناسب با نقش محدود و غیرمستقیم» خدمات دیجیتال در سیستم پرداخت باشد.

لوسیندا لانگکرافت، مدیر سیاست عمومی گوگل استرالیا در پاسخی ایمیلی گفت که گوگل از نزدیک و به طور مداوم با دولت استرالیا در حمایت از اصلاح سیستم پرداخت این کشور همکاری می کند.

دولت تا ۱ نوامبر به دنبال بازخورد سهامداران در مورد پیش نویس قانون بوده است. انتظار می رود این قانون در سال جاری به مجلس ارائه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

متن ریپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح