کد خبر : 208846
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 11:30

انتشار به‌روزرسانی هسته و هرزنامه اکتبر ۲۰۲۳ Google: تغییرات کلیدی توضیح داده شده است

انتشار به‌روزرسانی هسته و هرزنامه اکتبر ۲۰۲۳ Google: تغییرات کلیدی توضیح داده شده است

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از لینکدین گوگل اخیراً به‌روزرسانی اصلی اکتبر ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است که سومین به‌روزرسانی اصلی و هفتمین به‌روزرسانی رسمی الگوریتم سال است. این به‌روزرسانی پس از به‌روزرسانی هرزنامه اکتبر ۲۰۲۳ و اندکی پس از به‌روزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از لینکدین گوگل اخیراً به‌روزرسانی اصلی اکتبر ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است که سومین به‌روزرسانی اصلی و هفتمین به‌روزرسانی رسمی الگوریتم سال است. این به‌روزرسانی پس از به‌روزرسانی هرزنامه اکتبر ۲۰۲۳ و اندکی پس از به‌روزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳ و به‌روزرسانی محتوای مفید سپتامبر منتشر می‌شود. مانند اکثر به‌روزرسانی‌های Google، فرآیند عرضه ممکن است تا دو هفته طول بکشد تا بر رتبه‌بندی جستجو و دیده شدن وب‌سایت تأثیر بگذارد.

با توجه به مشخصات این آخرین به روز رسانی هسته، گوگل هیچ اطلاعات دقیقی را فاش نکرده است. با این حال، جان مولر از گوگل آن را به عنوان یک “به روز رسانی اصلی جدید” تأیید کرد که احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو خواهد داشت. مثل همیشه، گوگل همچنان به اصلاح و بهبود سیستم های رتبه بندی اصلی خود ادامه می دهد تا دقیق ترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

خوراکی های کلیدی

  • به روز رسانی هسته ای اکتبر ۲۰۲۳ سومین هسته و هفتمین به روز رسانی کلی سال است

  • انتشار به‌روزرسانی ممکن است تا دو هفته طول بکشد

  • گوگل به طور مداوم در حال کار بر روی بهبود نتایج جستجو است، به‌روزرسانی‌های اصلی مانند این احتمالاً تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی دارند.

 

حقایق سریع به‌روزرسانی اصلی Google اکتبر ۲۰۲۳:

 

  • نام: به‌روزرسانی هسته گسترده Google اکتبر ۲۰۲۳
  • راه اندازی: ۵ اکتبر ۲۰۲۳، حدود ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت شرقی
  • مدت زمان عرضه: تقریباً یک تا دو هفته
  • ارزیابی محتوا: همه انواع محتوا بررسی می شوند
  • وضعیت پنالتی: پنالتی نیست. صفحات وب با کیفیت بالا را تشویق می کند و به آنها پاداش می دهد
  • دسترسی جهانی: بر همه مناطق و زبان ها تأثیر می گذارد
  • دامنه تأثیر: Google درصد جستجوهای تحت تأثیر را فاش نکرد، اما تأثیر گسترده و سریع به نظر می رسد
  • جلوه‌های اضافی: Google Discover، قطعه‌های برجسته و سایر ویژگی‌ها نیز تحت تأثیر به‌روزرسانی‌های اصلی قرار دارند.
  • استراتژی بازیابی: در صورت تأثیر منفی، محتوا را بر اساس توصیه‌های به‌روزرسانی اصلی Google بهبود دهید
  • به روز رسانی الگوریتم: به روز رسانی های دوره ای ممکن است بدون اطلاع رسانی رخ دهد. این ممکن است مربوط به به‌روزرسانی‌های تأیید نشده اخیر باشد
  • این به‌روزرسانی اصلی، مانند نسخه‌های قبلی خود، دامنه جهانی دارد و همه زبان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

 

به روز رسانی های اخیر جستجوی گوگل

در چند ماه گذشته، گوگل به‌طور فعال به‌روزرسانی‌های جستجو را منتشر کرده است. جدیدترین آپدیت هرزنامه اکتبر ۲۰۲۳ است که در حال حاضر در دسترس است.

در اوایل ماه اکتبر، یک به روز رسانی تایید نشده وجود داشت که تأثیر قابل توجهی داشت. اگرچه گوگل آن را تایید نکرده است، برخی گمانه زنی می کنند که ممکن است مربوط به به روز رسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ یا پیامد اولیه به روز رسانی هرزنامه باشد.

به روز رسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ در ۱۴ سپتامبر آغاز شد و در ۲۸ سپتامبر به پایان رسید. کمی قبل از آن، به‌روزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳ در ۲۲ آگوست منتشر شد و در ۷ سپتامبر تکمیل شد.

 

علاوه بر این، گوگل با یک مشکل نمایه سازی بزرگ مواجه شد که تجزیه و تحلیل و اشکال زدایی به روز رسانی های همپوشانی را برای متخصصان سئو چالش برانگیز کرد.

 

نمایندگان گوگل مانند جان مولر و دنی سالیوان (رابط جستجوی گوگل) تلاش کرده اند تا وضعیت را روشن کنند. آنها پیشنهاد می کنند که اگر یک وب سایت درگیر هرزنامه ها نیست و تغییراتی در نتایج جستجو مشاهده می کند، احتمالاً به دلیل به روز رسانی اصلی است. برعکس، اگر سایتی از تاکتیک‌های اسپم استفاده کند و تغییراتی را تجربه کند، به‌روزرسانی هرزنامه احتمالاً علت آن است.

 

گوگل بیان می کند که آنها به طور مداوم سیستم های رتبه بندی اصلی خود را به روز می کنند و همه به روز رسانی ها اعلام نمی شوند. آنها دو به روز رسانی اصلی را اعلام کردند زیرا انتظار می رفت تغییرات قابل توجهی ایجاد کنند.

برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت و کارشناسان سئو، تعیین اینکه آیا تغییرات در رتبه‌بندی جستجوی آنها به دلیل هرزنامه یا به‌روزرسانی‌های اصلی است، ممکن است آنطور که انتظار می‌رود واضح نباشد.

 

با این حال، همانطور که جان مولر پیشنهاد می کند، نیازی به عجله در یافتن راه حل نیست. درعوض، صاحبان وب سایت باید وقت خود را برای توسعه یک برنامه و اعمال تغییرات در طی چند ماه صرف کنند. رفع سریع راه حلی نیست و ضروری است که با یک استراتژی سنجیده به این به روز رسانی ها نزدیک شوید.

 

به‌روزرسانی‌های هسته گسترده قبلی

از زمانی که گوگل شروع به تایید به‌روزرسانی‌های اصلی خود کرد، چندین مورد اتفاق افتاده است که جایگزین به‌روزرسانی‌های فانتوم که قبلاً نام‌شان نبوده است. در زیر خلاصه‌ای از به‌روزرسانی‌های اصلی اخیر آمده است:

 

  • به‌روزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳: ۲۲ اوت ۲۰۲۳ – ۷ سپتامبر ۲۰۲۳
  • به‌روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۳: ۱۵ مارس ۲۰۲۳ – ۲۸ مارس ۲۰۲۳
  • به‌روزرسانی اصلی سپتامبر ۲۰۲۲: ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ – ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲
  • به روز رسانی اصلی می ۲۰۲۲: ۲۵ مه ۲۰۲۲ – ۹ ژوئن ۲۰۲۲
  • به‌روزرسانی اصلی نوامبر ۲۰۲۱: ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ – ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱
  • به روز رسانی اصلی ژوئیه ۲۰۲۱: ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ – ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۱
  • به‌روزرسانی اصلی ژوئن ۲۰۲۱: ۲ ژوئن ۲۰۲۱ – ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱
  • به‌روزرسانی اصلی دسامبر ۲۰۲۰: ۳ دسامبر ۲۰۲۰ – ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰
  • به‌روزرسانی اصلی می ۲۰۲۰: ۴ مه ۲۰۲۰ – ۱۸ مه ۲۰۲۰
  • به‌روزرسانی اصلی ژانویه ۲۰۲۰: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ – ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (عمدتا)
  • به روز رسانی اصلی سپتامبر ۲۰۱۹: ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹
  • به‌روزرسانی اصلی Google ژوئن ۲۰۱۹: ۳ ژوئن ۲۰۱۹ – ۸ ژوئن ۲۰۱۹

 

این به‌روزرسانی‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی‌ها و الگوریتم‌های جستجو در طول سال‌ها تأثیر گذاشته و تعهد Google را به اصلاح و بهبود فناوری جستجوی خود نشان می‌دهد.

 

SEO Chatter در اکتبر ۲۰۲۳ به روز رسانی اصلی

بحث‌ها پیرامون به‌روزرسانی اصلی اکتبر ۲۰۲۳ بر تعداد بالای به‌روزرسانی‌هایی که اخیراً توسط Google معرفی شده و تأثیرات بالقوه آنها بر رتبه‌بندی متمرکز شده است. برخی حدس می زنند که ممکن است گوگل در تلاش است مشکلات مربوط به هرزنامه یا تغییرات بازگشتی ایجاد شده در به روز رسانی های قبلی را برطرف کند، در حالی که برخی دیگر به این فکر می کنند که آیا ارتباطی بین این به روز رسانی ها و صنعت محتوای هوش مصنوعی در حال ظهور وجود دارد یا خیر.

برخی از کارشناسان صنعت نگرانی خود را در مورد جریان مداوم به روز رسانی ها و عدم توانایی آنها در درک یا آزمایش صحیح الگوریتم های موتور جستجو به دلیل این تغییرات مکرر ابراز کرده اند. گزارش‌هایی از کاهش ترافیک پس از به‌روزرسانی‌های اخیر وجود دارد که منجر به افزایش میزان عدم اطمینان و ناامیدی می‌شود.

 

چندین کاربر توییتر این نگرانی‌ها را تکرار کرده‌اند و برخی شفافیت و برنامه‌ریزی گوگل را زیر سوال می‌برند، در حالی که برخی دیگر از به‌روزرسانی‌های مداوم در دنیای سئو خسته شده‌اند. با این حال، همه واکنش‌ها منفی نیستند، زیرا برخی معتقدند این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند چیز خوبی باشند و ممکن است در طول زمان منجر به بهبودی شوند.

 

با به‌روزرسانی اصلی اکتبر ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد تعدادی از افراد تحت تأثیر به‌روزرسانی‌های همپوشانی و پیامدهای بالقوه آنها غرق شده‌اند. ناظران تمایل خود را برای ثبات بیشتر در الگوریتم های جستجو و رتبه بندی موتورهای جستجو ابراز کرده اند.

 

در حالی که نتیجه به روز رسانی اصلی اکتبر ۲۰۲۳ نامشخص است، علاقه مندان و متخصصان سئو همچنان به نظارت دقیق بر تأثیر آن بر صنایع و وب سایت های مختلف ادامه می دهند. بحث‌ها و بحث‌های منظم در مورد به‌روزرسانی‌های مکرر Google به عنوان یادآوری این موضوع است که چشم‌انداز سئو زمینه‌ای دائماً در حال تغییر است که نیاز به سازگاری مداوم دارد.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.