کد خبر : 208868
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 17:08

۵ استراتژی برتر لینک سازی با کیفیت

۵ استراتژی برتر لینک سازی با کیفیت

  ما بارها و بارها آن را شنیده ایم: “لینک سازی سخت است و برای همیشه طول می کشد.” اما، آیا این بدان معناست که شما نباید زمان و تلاش لازم را برای آن صرف کنید؟ قطعا نه. مطمئناً، چشم انداز ساخت لینک، مانند سئو به طور کلی، همیشه در حال تغییر است. اما امروزه

 

ما بارها و بارها آن را شنیده ایم: “لینک سازی سخت است و برای همیشه طول می کشد.” اما، آیا این بدان معناست که شما نباید زمان و تلاش لازم را برای آن صرف کنید؟ قطعا نه.

مطمئناً، چشم انداز ساخت لینک، مانند سئو به طور کلی، همیشه در حال تغییر است. اما امروزه ساخت لینک های باکیفیت هرگز مهمتر از این نبوده است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که نتیجه شماره ۱ در گوگل به طور متوسط ۳.۸ برابر بیشتر از موقعیت های شماره ۲ تا ۱۰ بک لینک دارد. اگر می خواهید رتبه خود را بهبود ببخشید و اعتبار و اعتماد به کاربران و موتورهای جستجو را افزایش دهید، ایجاد بک لینک های با کیفیت بیشتر بسیار مهم است.

 

البته، به‌دست آوردن لینک‌هایی که درخواست نکرده‌اید مانند جام مقدس سئو است – این باید همیشه چیزی باشد که شما در تلاش برای آن هستید. با این حال، به زمان و تلاش نیاز دارد تا وب سایت شما ارزشمند باشد. علاوه بر این استراتژی بلند مدت، تعدادی تکنیک لینک بیلدینگ وجود دارد که می تواند به شما در بهبود ترافیک، رتبه بندی، اقتدار و آگاهی از برند کمک کند.

 

چه در حال حاضر در ساخت لینک تجربه داشته باشید و چه به تازگی شروع به کار کرده اید، این استراتژی های لینک بیلدینگ راه های آزموده شده و واقعی هستند که به شما کمک می کنند تا در سال جاری (و حتی فراتر از آن) یک فرآیند محکم بسازید. قبل از اینکه به استراتژی‌های برتر بپردازیم، بیایید پشتیبان‌گیری کنیم تا اصول خود را مرور کنیم.

 

بک لینک چیست؟

بک لینک ها لینک های ورودی از یک صفحه وب به وب سایت دیگر هستند. به بیان ساده تر، آنها پیوندهایی از وب سایت شخص دیگری به صفحه ای در وب سایت شما هستند. آنها زمانی ایجاد می شوند که یک وب سایت خارجی به وب سایت شما پیوند داده شود.

 

موتورهای جستجو از این پیوندها برای کمک به کشف و درک صفحات در وب و همچنین کمک به تعیین رتبه بندی یک صفحه در نتایج جستجو استفاده می کنند. موتورهای جستجو پیوندهای بین صفحات مجزا در وب سایت شما و همچنین پیوندهای بین وب سایت های مختلف را می خزند.

 

 

 

چگونه بک لینک ایجاد کنم؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، کسب بک لینک زمان بر است. این را می توان از طریق فرآیند ساخت لینک، یا به دست آوردن لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت خود انجام داد. هدف نهایی این است که به کسب آنها از طریق محصولات و خدمات متمایز خود و محتوای عالی که ارزش پیوند دارند ادامه دهید. شما همچنین باید از انواع تکنیک های لینک سازی مانند بازسازی لینک، رپورتاژ آگهی دائمی از کجا بخریم؟ روابط عمومی دیجیتال، نام های تجاری بدون پیوند و موارد دیگر استفاده کنید. به زودی به آنها خواهیم رسید!

 

به طور کلی، شما می خواهید لینک هایی را به دست آورید که ترافیک با کیفیت بالایی را به وب سایت شما هدایت کند و منجر به تولید شود. هنگامی که موتورهای جستجو صفحات را در وب می‌خزند، می‌توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و به فهرست‌های خود اضافه کنند. این به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا کیفیت صفحه به اندازه کافی برای رتبه بندی مناسب برای کلمات کلیدی مرتبط کافی است یا خیر.

 

با این حال، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی کنند. آنها همچنین به تعداد پیوندهایی که از وب سایت های خارجی به آن صفحه اشاره می کنند و کیفیت آن وب سایت های خارجی را بررسی می کنند. اساساً، هر چه وب‌سایت‌های باکیفیت‌تری که به شما پیوند می‌دهند، بیشتر احتمال دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

 

 

 

آیا بک لینک ها هنوز مهم هستند؟

قطعا، کسب بک لینک هنوز هم مهم است. اگر می خواهید یک استراتژی سئو موفق و بلند مدت را مدیریت کنید، بک لینک ها را نمی توان نادیده گرفت. بک لینک ها همچنان به رشد سایت ها در E-A-T (تخصص، اقتدار و اعتماد) کمک می کنند. موتورهای جستجو از سایت های معتبر و قابل اعتماد حمایت می کنند. در واقع اعتماد در مرکز موتورهای جستجو و مصرف کنندگان قرار دارد.

 

لینک بیلدینگ به دلایلی هنوز اهمیت دارد:

 

  • رتبه بندی و ترافیک جستجوی شما
  • آگاهی و اقتدار برند
  • اعتماد موتورهای جستجو: موتورهای جستجو سایت شما را می بینند و می خزند، اما آیا به آن اعتماد دارند؟ افزایش این اعتماد بخش مهمی از ساخت لینک است.
  • اعتماد مصرف کننده: جلب اعتماد مصرف کنندگان به شما و ایجاد آگاهی از برند از طریق نحوه صحبت مشتریان در مورد شما.

 

علاوه بر E-A-T و رتبه بندی جستجو، لینک بیلدینگ می تواند بر:

 

  • مولفه های رفتاری: الگوهای تصمیم گیری، الگوهای رفتاری و غیره.
  • روانشناسی: با مخاطبان خود به صورت متنی ارتباط برقرار کنید
  • ارتباط: به عنوان یک محصول یا راه حل برتر دیده شوید و بخشی از روایت صنعت باشید

 

اکنون که برخی از اصول مهم را مشخص کرده‌ایم، بیایید به استراتژی‌های ساخت لینک با کیفیت برتر و واقعی بپردازیم تا تلاش‌های شما را متمرکز کنیم.

 

 

 

۵ بهترین استراتژی لینک سازی

استراتژی شماره ۱: احیای پیوند از طریق پیوندهای شکسته

لینک بیلدینگ شکسته یکی از اولین استراتژی‌های «برنده سریع» است که هنگام پرداختن به بک لینک‌های کم ارزش خود از آن استفاده می‌کنید. لینک بیلدینگ شکسته تمرین ایجاد بک لینک با تغییر مسیر و جایگزینی پیوندها به ۴۰۴ صفحه – که گاهی اوقات به عنوان “لینک های مرده” نامیده می شود – با یک لینک کار جدید به یک وب سایت هدف است.

 

تعمیر لینک های شکسته تجربه کاربر را افزایش می دهد و اعتماد ایجاد می کند. لینک های شکسته ممکن است کاربران را از سایت شما دور کند، زیرا آنها دیگر نمی توانند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. البته هیچ کس این تجربه را برای بازدیدکنندگان سایت خود نمی خواهد. خوشبختانه، سایت های ارجاع دهنده پذیرای اصلاح هستند.

 

اکثر ابزارهای نرم افزار سئو پولی دارای یک ابزار بک لینک هستند که به شما امکان می دهد لینک های شکسته را شناسایی کنید. هنگامی که لیست پیوندهای شکسته را برای وب سایت خود تهیه کردید، می خواهید یک URL جایگزین پیدا کنید یا ایجاد کنید که پیوند شکسته باید به آن هدایت شود. می توانید یک تغییر مسیر در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران به یک URL معتبر هدایت شوند. برای رفتن یک گام جلوتر، به وب سایتی که لینک خراب را لینک می کند مراجعه کنید و از آنها بخواهید که آن را با پیوند جدید در وب سایت خود جایگزین کنند.

 

در حالت ایده آل، داشتن یک ابزار سئوی پولی، دقیق ترین نتایج را برای ساخت لینک به شما می دهد. با این حال، اگر این در بودجه سئوی شما نیست، برخی از ابزارهای رایگان در دسترس هستند.

 

  • ابزار پولی: Ahrefs Broken Link Checker
  • ابزار Ahrefs 10 لینک ورودی شکسته برتر شما را به عنوان نگاهی پنهانی برای کاربران جدید/رایگان نشان می دهد.
  • برای هشدارهای Ahrefs ثبت نام کنید تا از به روز رسانی های ایمیل در مورد بک لینک های جدید و/یا از دست رفته مطلع شوید.
  • ابزار رایگان: ابزارهای جستجوگر کوچک جستجوگر بک لینک شکسته

 

استراتژی شماره ۲: حل و فصل نام تجاری نامرتبط

ذکر نام تجاری بدون پیوند، ذکر نام تجاری شما در سایت های منتشر شده است که پیوندی به وب سایت شما ارائه نمی دهد. سایت‌ها در مورد شما صحبت می‌کنند، اما آیا آنها باعث ایجاد ترافیک و هدایت به وب‌سایت شما می‌شوند؟ ذکر نام تجاری بدون پیوند یک راه ایده آل برای افزایش پروفایل بک لینک شما در عین ایجاد آگاهی از برند و ارزش ویژه برند است.

 

 

ابزار Ahrefs Content Explorer ابزاری عالی برای یافتن نام‌های تجاری بدون پیوند است. با این حال، شما می خواهید وب سایت خود را از نتایج فیلتر کنید. برای انجام این کار، می توانید نام شرکت خود را در گیومه تایپ کنید، مانند “The Getaway”. همچنین باید با اضافه کردن جستجوی خود با همین نام، وب سایت واقعی را حذف کنید.

 

هنگامی که لیستی از وب سایت هایی را که نام تجاری شما را ذکر کرده اند، اما به وب سایت شما پیوند نمی دهند، تهیه کردید، می توانید گسترش خود را شروع کنید. در ارتباط با این وب‌سایت‌ها، می‌خواهید URL دقیق را به همراه محتوا، موقعیت مکانی در صفحه‌ای که سایت نام تجاری شما را ذکر می‌کند، و URL مربوطه را برای پیوند آنها در آن صفحه ذکر کنید.

 

همچنین می‌توانید از Google Alerts برای نظارت بر ذکر نام تجاری خود در اخبار و موتورهای جستجو استفاده کنید. شما می توانید قطعه محتوا را ارزیابی کنید و اینکه آیا صفحه ارجاع دهنده یک بک لینک به وب سایت شما ارائه کرده است یا خیر. در غیر این صورت، این یک فرصت عالی برای Outreach برای درخواست بک لینک از آن وب سایت خواهد بود.

 

استراتژی شماره ۳: روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال همه چیز در مورد استفاده از تاکتیک های روابط عمومی برای به دست آوردن بک لینک برای پشتیبانی از استراتژی سئو شما است. این به معنای ایجاد دارایی‌های قابل پیوند و تبلیغ آن‌ها برای روزنامه‌نگاران و نشریات مربوطه است تا آنها را تشویق کنید تا در مورد محتوای شما بنویسند و به آن پیوند دهند. با این حال، موفقیت روابط عمومی دیجیتال همه چیز در مورد داشتن ایده‌های باکیفیتی است که روزنامه‌نگاران می‌خواهند آن‌ها را پوشش دهند، در حالی که دارایی‌های جذابی را ایجاد می‌کنند که به عنوان راهی برای افزودن ارزش ویرایشی به مقاله مرتبط می‌شوند.

از انتشارات مطبوعاتی گرفته تا پادکست ها، روابط عمومی دیجیتال روشی محتاطانه برای به دست آوردن پیوندها و در عین حال ارزش افزوده است. این فرصتی را فراهم می کند تا برند خود را بیشتر شخصی کنید و رگه جدیدی از اعتماد را از نظر روزنامه نگاری به دست آورید. استراتژی‌های روابط عمومی دیجیتال ممکن است شامل: رهبری فکری، مصاحبه، مطالعات تحقیقاتی مبتنی بر داده‌ها و موارد دیگر باشد.

 

 

ابزار روابط عمومی دیجیتال BuzzStream به شما این امکان را می دهد که لیست های مطبوعاتی بسازید، ارتباط برقرار کنید و روابط عمومی خود را تقویت کنید. علاوه بر این، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی و پیوندهایی را که به دست آورده‌اید، در یک مکان مدیریت کنید.

 

HARO (Help a Reporter Out) یک ابزار روابط عمومی دیجیتال عالی است که خبرنگارانی را که به دنبال تخصص در مورد موضوعی هستند با منابعی که آن تخصص را دارند مرتبط می کند. این به شما فرصت ارزشمندی برای گنجاندن در محتوای آنها می دهد. می توانید ثبت نام کنید و دسته بندی هایی را برای شرکت خود انتخاب کنید که می توانید در آنها مشارکت داشته باشید. با دریافت ایمیل‌های روزانه درباره موضوعاتی که خبرنگاران در مورد آنها به اطلاعات نیاز دارند، می‌توانید به سرعت موضوعاتی را پیدا کنید که ممکن است بتوانید به سرعت ایده‌ای را مطرح کنید و به آنها پیوند دهید. این دسته بندی ها عبارتند از: بیوتکنولوژی و مراقبت های بهداشتی، تجارت و امور مالی، آموزش، فناوری انرژی سبز، سرگرمی و رسانه، عمومی، سبک زندگی و تناسب اندام، سیاست عمومی و دولت، و سفر.

 

Qwoted جایگزین عالی دیگری برای استراتژی‌های ایجاد لینک روابط عمومی دیجیتال است. ثبت‌نام کنید تا درخواست‌های رسانه‌ای را در زمان واقعی دریافت کنید و گزارشگرانی را با ایده‌های عالی و محتوای قابل پیوند در مناطقی که شرکت شما می‌تواند تخصص درستی ارائه دهد، مطرح کنید.  

 

استراتژی شماره ۴: راهنمای منابع

راهنماهای منابع یا گردآوری پیوندها، فهرست‌های تنظیم‌شده‌ای از بهترین محتوا (محصول/خدمات و غیره) در یک صنعت خاص هستند. دلیل اینکه این یک استراتژی عالی لینک سازی است این است که تنها هدف این صفحات پیوند دادن به وب سایت های دیگر است. ارزش صفحه منبع با کیفیت و کمیت منابع شخص ثالثی که به آن پیوند دارد تعیین می شود. وقتی به سازندگان صفحات منبع دسترسی پیدا می‌کنید و محتوای مفیدی را پیشنهاد می‌کنید، کاری که انجام می‌دهید این است که به آنها کمک می‌کنید تا صفحه را بهبود بخشند، بنابراین آنها تمایل بیشتری به اشتراک‌گذاری لینک‌ها دارند.

 

از موضوعات ساده مانند کفش گرفته تا Saas، راهنماهای منابع و گردآوری پیوندها پرکار هستند. این راهنماها برای اکثر مصرف کنندگان برای یافتن توصیه ها و منابع با ارزش برای تصمیم گیری آگاهانه تنظیم شده و ارزشمند هستند. به عنوان مثال، این می‌تواند چیزی شبیه به «۵ ابزار برتر لینک‌سازی که باید استفاده کنید» به نظر برسد، که به ۵ ابزار مختلف لینک‌سازی پیوند می‌دهد و فهرست ارزشمندی از منابع و اطلاعات را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این برای کسب‌وکار شما و کسب‌وکارهایی که به آن‌ها پیوند می‌دهید، متقابلاً سودمند است.

 

اولین قدم شما یافتن فرصت هایی است که کسب و کار شما می تواند در یک راهنما یا جمع بندی مربوط به صنعت، محصول یا خدمات شما گنجانده شود. سپس آن سایت را مطرح می کنید که چرا باید اضافه شوید و پیوند مرتبطی را به سایت خود در مورد موضوع ارائه می دهید. برای یافتن این فرصت‌ها، می‌توانید هنگام جستجو در Google از اپراتورهای جستجو استفاده کنید. بیایید مثالی از اپراتورهای جستجو برای ایجاد پیوند بزنیم:

 

  • Allintitle: لینک بیلدینگ
  • عنوان: لینک بیلدینگ
  • Allinurl: لینک بیلدینگ
  • inurl: لینک بیلدینگ
  • لینک بیلدینگ inurl:resources intitle:resources
  • لینک بیلدینگ inurl:.com/resources

 

همچنین می‌توانید با جمع‌آوری منابع در یک راهنمای بزرگ پیرامون یک موضوع خاص، اگر برای برندتان منطقی است، خودتان این موارد را بسازید. اینها اغلب به عنوان “فهرست” نامیده می شوند. با این حال، مدیریت محتوا و حفظ یک جمع بندی لینک کار زیادی است. با ایجاد یک پیوند جمع بندی، می توانید:

 

  1. بک لینک ها را به وب سایت خود بازگردانید
  2. با دیگران در صنعت خود ارتباط برقرار کنید
  3. دانش خود را با تهیه محتوای عالی به نمایش بگذارید

 

هنگامی که نتایج جستجو را برای ایده‌هایی برای این صفحات منبع می‌نویسید، می‌توانید با استفاده از نوار ابزار Ahrefs SEO نتایج را به صورت دستی خراش دهید و نتایج را صادر کنید. یا، می توانید این راهنماها را به صورت دستی و با استفاده از موتور جستجو و یک صفحه گسترده برای جمع آوری لیست نتایج خود به صورت رایگان بکشید.

 

  • ابزار پولی: نوار ابزار SEO Ahrefs
  • ابزار رایگان: جستجوی گوگل

 

استراتژی شماره ۵: تکنیک آسمان خراش (محتوای با کیفیت بالا)

“تکنیک آسمان خراش” تکنیکی است که توسط برایان دین از Backlinko ابداع شده است. این استراتژی لینک سازی اساساً محتوای محبوب موجود را بهبود می بخشد و بک لینک ها را برای سایت شما تکرار می کند. هدف این است که در نهایت از طریق محتوا شعله‌ور شود.

 

برای استفاده از تکنیک لینک سازی آسمان خراش، باید:

 

  • یک محتوای مرتبط با عملکرد عالی و مرتبط با تعداد زیادی بک لینک پیدا کنید که متناسب با جایگاه و عمودی شما باشد.
  • چیزی بهتر و ارزشمندتر در وب سایت خود ایجاد کنید.
  • از آن سایت هایی که به قطعه اصلی لینک می دهند بخواهید به جای آن به محتوای برتر شما پیوند دهند و سپس عملکرد را دنبال کنید.

 

با این حال، برای ساخت لینک در سال ۲۰۲۲، تکنیک آسمان خراش با تمرکز بر هدف کاربر و قرار دادن محتوای بیش از حد هدفمند، فراتر از هدف بک لینک ها حرکت می کند. هدف محتوای با کیفیت بالا و مرتبط است.

 

همچنین می‌توانید تکنیک آسمان‌خراش «معکوس» را در نظر بگیرید و روی محتوایی تمرکز کنید که عملکرد خوبی نداشت و چیز بهتری ایجاد کنید. می توانید از ابزار Ahrefs Content Explorer و Keywords Explorer برای جستجوی محتوای مرتبط با صنعت، محصول یا خدمات خود استفاده کنید.

 

اگر ابزار سئو پولی ندارید، می‌توانید به سادگی از صفحات نتایج موتور جستجو برای ارزیابی نتایج رتبه‌بندی برتر برای موضوعی که در حال تحقیق هستید استفاده کنید و می‌خواهید محتوای بهتری در مورد آن بسازید.

 

خلاصه استراتژی های لینک سازی

می دانیم که برای هضم آن چیزهای زیادی بود. هر یک از این ۵ تکنیک برای ساختن یک برنامه لینک بیلدینگ موفق برای سئو به زمان و تحقیق نیاز دارد. لینک بیلدینگ نیازمند توجه به جزئیات، حوصله و ارتباط مستمر است. این یک استراتژی یک و دو نیست. بلکه یک استراتژی مداوم و بلند مدت است که زمان می برد.

در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد که هنگام استفاده از این استراتژی‌ها باید در نظر داشته باشید:

 

  • شخصی سازی – پیام های خود را تا حد امکان شخصی سازی کنید
  • ارتباط – مطمئن شوید که پیام اطلاع رسانی شما مرتبط است و زمینه را فراهم می کند
  • پیگیری – یک برنامه زمانی برای توسعه ایجاد کنید که شامل پیگیری‌ها می‌شود. مردم مشغول هستند و پیگیری برای اطلاع رسانی مداوم بسیار مهم است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

متن ریپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح